Verslag dag 8 en 9 Swaziland en Zuland ZA - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu Verslag dag 8 en 9 Swaziland en Zuland ZA - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu

Verslag dag 8 en 9 Swaziland en Zuland ZA

Door: Astrid William en Laura

Blijf op de hoogte en volg Astrid,William, Laura

26 December 2014 | Zuid-Afrika, Mkuze

Na een heel gezellig kerstdiner met kerstmuziek in Swaziland zijn we de volgende dag doorgereden naar ZA. Helaas tijd te kort om dit schitterende land beter te leren kennen. Hadden we graag gedaan. De grens die we op de heenreis hadden genomen was Oshoek. Maar nu naar het zuiden nemen we een andere grensovergang nl Lavumisa/Godeka. Zelfde ritueel twee keer de auto uit veel stempels, maar het is Kerstmis. Dus we zijn bijna de enige. Dus alles gaat heel snel in 30 minuten staan we weer in Zuid Afrika. Daarna nog dik een uur rijden want we gaan weer op Safari. De lodge waar we logeren heet Leopard Mountain lodge ligt ongeveer 15 km in het natuurpark dus we moeten weer opletten want hier loopt ook weer van alles. Komen we bij de poort van het park aan roept die meneer al meteen welkome family Beers huh hoe weet hij nu onze naam er komen zoveel mensen het park binnen baar verschillende lodges. Maar Willuam denkt dat wij weer de laatste zijn van die dag. Zoals gewoonlijk we komen vaker wat te laat ergens. Maar wat een lodge, wat een luxe, en wat een uitzicht. We starten met een high tea/koffie met heerlijk gebak, daarna al direct een game drive . Helaas het is 40 graden en het onweert in de verte dus weinig dieren te zien. Maar wel genoten van een schitterend uitzicht en weer een lekker drankje onderweg. En daarna een heerlijk diner bij olielampen. Oja en een glaasje sherry ( getver) bij terugkomst. Toen was het Half tien en werden we weer door een ranger naar onze kamer met een bad buien gebracht . Heb je alleen overdag wat aan, want in de avond is het veel te gevaarlijk,je weet nooit of er een luipaard of leeuw in de buurt zit. Na een hele warme nacht de volgende morgen om 4.50 uur op. Yeah vakantietijd! Eerst kopje thee en koffie en daarna op pad. We rijden net en we zien al een groep met neushoorns, daarna de buffels. Dan een leeuwin met twee kleintjes zo gaaf. Dan weer neushoorns. En ook nog eens struisvogels en ook nog eens twee secretarisvogels. Zij zijn op zoek naar slangen Brr William was niet blij met zijn slangenfobie. Daarna naar een watergebied en daar waren 7 nijlpaarden en een krokodil. Wat een top ochtend. Eindelijk is ons ontbijt daar. We gingen nog even naar een observatiehut komen we giraffen en zebra,s tegen. En nu na een picniclunch op onze kamer even relaxen en dan weer op pad.