Zululand national park - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu Zululand national park - Reisverslag uit Mkuze, Zuid-Afrika van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu

Zululand national park

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid,William, Laura

26 December 2014 | Zuid-Afrika, Mkuze

Zo we zitten al weer op 2e kerstdag, wat gaat het snel. Voor iedereen zijn het hopelijk leuke dagen met familie,vrienden en lekker veel eten en drinken. Dag 6 in Hazyview zijn we met een gids op pas gegaan. Hij heeft ons met de auto eerst naar de bride river gebracht, daar hadden we een slaapverwekkende boottocht. Her was net Disneyland. Look look over there sorry you see nothing! Wat een grapjas was die man. Maar we zagen wel de drie canyons van beneden af. En gelukkig hadden we met ons drieën veel lol. Daarna gingen we verder met de auto. Onze gids was een jonge Afrikaan en vertelde veel over zijn land. Sowieso gaf hij aan dat het land zeker niet arm is en dat zaken nu eenmaal anders zijn dan bij ons in nl. Er lopen hier veel mensen langs de weg maar ook koeien en geiten etc. Voor de mensen is lopen net zo normaal zoals wij de fiets of de auto pakken. Hij liep zelf elke dag 10 km heen en daarna weer terug naar school. Zelfs nu hadden ze met kinderen geen auto. Maar lopen ze alles. Een hypotheek nemen dat doet bijna niemand. Ze bouwen hun eigen huis en doen daar vaak 10 jaar over. Toch gaan ze er dan wel al in wonen. De mensen zijn erg sociaal en vriendelijk en praten heel goed Engels. Het is echte belangstelling als ze je wat vragen. Blanke mensen vinden ze nog wel bijzonder en af en toe vraagt men of ze met ons op de foto mogen. Na het reizen langs de Panorama route,met de Berlin en lisbon watervallen en God's Window en de Blyde river canyon kwamen we laat thuis. Daarna nog een diner in het Rissington inn hotel en slapen. Het is zo lekker dat er maar een uur tijdsverschil is met nl. De volgende dag zijn we om 9.00 uur vertrokken richting Swaziland. Dag voor kerst dus het zal wel druk zijn. De gids van gisteren had ons gelukkig een andere route opgegeven via een rustige grensovergang. Want wat wij niet meer kennen maar hier is alles goed afgesloten. Geen open grenzen. Eerst door een poort daar krijg je een uitreis bewijs. Dan ga je parkeren en haal je een stempel bij een loket. Dan naar het volgende loket daar weer een stempel om uit te reizen . Jawel dan ga je de grens over. Dan kom je in een stuk niemandsland. Dan weer alles van vooraf aan. En dan ga rij je Swaziland binnen. En iedereen begroet je met een grote glimlach. Maar ook hier weer heel veel mensen te voet de grens over. Maar we zijn er. Helaas het regend en het onweert. Dus naar het hotel door gereden. Het Foresters Arms hotel een heel lief klein hotel met dames nog in klederdracht. Verslag volgt nog