Laatste dag in Zuid Afrika op naar Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu Laatste dag in Zuid Afrika op naar Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Zuid Afrika op naar Dubai

Door: Astrid, William en laura

Blijf op de hoogte en volg Astrid,William, Laura

03 Januari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Ons laatste dagje op Montusi was heerlijk. Eerst een mooi stug gewandeld. En zulke waanzinnig mooie foto,s kunnen maken. Daarna eindelijk ff met Lau de zon in. Hadden we ons net in gesmeerd jawel weer een stevige regenbui daarna heerlijk met twee vrouwen uit nl zitten kletsen en lachen. We waren hun al eerder tegen gekomen tijdens de safari bij Leopard mountain lodge. In de avond een heerlijk diner en daarna weer de tassen ingepakt. Daar kan ik nog steeds geen orde in krijgen. Uit je tas leven met drie sloddervossen bij elkaar. Dan ben he dus altijd wel iets kwijt.
Volgende ochtend was het een stralende zomerse dag. Lekker ontbijt buiten. En om 10.00 uur zijn we weg gereden. Het begin was echt zo,n slechte weg niet normaal. Alleen maar open gebroken gedeeltes en over het grind rijdend. En dat noemen ze een hoofdroute. Dit is ook Afrika. We kwamen langs een schitterend stuwmeer met helder blauw water. Ook weer iets om weer eens terug te gaan. Een rondreis is leuk maar je moet zo selectief zijn met wat je wil gaan bezoeken. Maar gelukkig kwam voor ons de snelweg snel inzicht en in totaal 5 uur was voor ons de rondreis voltooid en stonden we weer in Johannesburg op de luchthaven. We hebben dan in totaal 2450 km gereden. Dit lijkt veel maar het viel allemaal heel erg mee met wat we onderweg gezien en beleefd hebben. Wat een topreis is dit geweest.
Om 19.00 uur vertrekken we met Emirates naar Dubai. In de vroege ochtend lokaal 05.00 uur landen we daar. We blijven hier tot zondag middag. Eerst wordt geregeld dat we naar het hoyltel het Arsbisn Courtyard gebracht worden. Ik dacht privé transfer nee moeten we met een busje met andere mensen. Grr we hadden al niet geslapen want er was weer een krijsende baby voor ons in het vliegtuig. Toevallig dezelfde als op de heenweg. Komen we uiteindelijk aan bij het hotel is er geen kamer voor ons. Inmiddels was het al half acht! We kregen een aanbod een invalide kamer maar daar kon niet eens onze bagage op als er een 3e bed bij kwam staan of een rokerskamer. Nou nu weet ik waarom William en ik al 35 jaar bij elkaar zijn. We waren een front tegen de meneer achter de receptie, hij kwam er nooit meer tussen. Uiteindelijk ging er een deur open en kwam de manager naar buiten ging hij eerst vertellen dat wij het fout hadden gedaan, toen iemand van het reisburo en in dezelfde zin gaf hij ons een upgrade naar een betere kamer. Nou wij blij hij blij en wij snel ons bed in. Om 12.00 uur eruit want er moet geshopt worden. Direct met de taxi, kost geen drol, naar de Dubai Mall. Wat een giga winkelcentrum met het grootste aquarium in de wereld een grote ijsbaan en alle bekende merken aanwezig. Shop till you drop. We zijn versleten maar goed geslaagd. Daarna terug naar het hotel met de taxi. Het grootste gedeelte van Dubai staat in de file en veel mensen laten zich rijden net een taxi. Het hotel van ons staat bekend om zijn goede restaurants. Dus we hebben heerlijk voor het Thaise restaurant gekozen.
Morgenochtend gaan we nog ff cultuur snuiven. We gaan met een gids Dubai verkennen. En dan is het echt einde van de vakantie. Dan vliegen we het laatste stuk met Emirates naar Amsterdam.

• 03 Januari 2015 - 19:57

Paul Van Duijn:

Wat een geweldige reis. Kan me voorstellen dat het genieten met een grote G was. Bedankt voor de verslagen en de prachtige foto,s . En inderdaad, dat zwembad bij Montusi mountain lodge is echt uniek te noemen!

Tags: Dubai, montusi