Dag 4 en 5 Honeyguide tented camp en Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 Honeyguide tented camp en Hazyview - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5 Honeyguide tented camp en Hazyview

Door: Astrid, William en Laura

Blijf op de hoogte en volg Astrid,William, Laura

22 December 2014 | Zuid-Afrika, Hazyview

Heerlijk liggend in een hangmap in onze hotelkamer in Hazyview, schrijf ik nog even een verslag.
Wat gaat de tijd toch snel. Het is wel even wennen dat je elke ochtend om 05.00 wakker wordt gemaakt. Tijd voor weer een safari. Zeker na afgelopen nacht, want er waren leeuwen in de buurt en die waren aan het azen op een prooi. Om eerlijk te zijn dat het om leeuwen ging hoorde we pas vanmorgen van onze gids. Want er waren meer dieren erg druk bezig met geluiden te produceren. En al je dan in een tent ligt, gelukkig wel op vlonders met een schitterend uitzicht op de bush, dan klinkt dit behoorlijk hard.
Gisteravond hadden we ook al een spectaculaire safari. We zagen eerst al grote kuddes olifanten, daarna nog eens schitterende giraffen. Maar we stopten bij een waterpartij om onze downunder borrel te drinken, en daar zagen we onze eerste nijlpaard en ook nog een krokodil. Er bleken er achteraf zo'n 20 te zijn. Gelukkig weet je niet alles van te voren. Daarna kwam er een oproep over de radio dat er een luipaard was gesignaleerd. Dus hop de borrel achterover in de keel en gaan met de jeep. En ja hoor het was al donker maar hij was schitterend aan de wandel. Onze chauffeur wilde de auto nog even op een speciale plek neerzetten tot er een luide knal klonk....klapband. Het luipaard liep gewoon door, maar voor ons was het dus even over. Uiteindelijk moesten we ook nog even uit de auto midden in de bush omdat de band verwisseld moest worden, beetje eng toch wel. Je weet nooit wat je aan zit te staren in het donker.
Na vanmorgen nog een vroege safari en een heerlijk ontbijt, afscheid genomen van onze Australische vrienden en om 11.00 uur vertrokken richting Hazyview. Morgen gaan we met een gids de schitterende omgeving hier verkennen. Tijdens de reis hiernaar toe, zie je zoals over onderweg, heel veel mensen en dieren langs de weg lopen, ze staan overal te liften. Voor hun is dit heel gebruikelijk. Er zijn vele marktjes onderweg en de wegen zijn prima om te rijden. Wel zijn er heel veel mensen vrij omdat het de week voor kerstmis is, maar wij hebben daar op dit moment helemaal geen erg in! Vandaag wel onze 25e huwelijksjaar aan het vieren, met al een lekker glas wijn, en vanavond een heerlijk diner! We zeggen maar zo alle moet gevierd worden in het leven! We zitten op dit moment in zo'n oud koloniaal engels hotel het Rissington Inn in Hazyview.

• 23 December 2014 - 09:19

Monique De Geus:

Alsnog van Harte Gefeliciteerd, Bruidspaar. Wat geweldig om het zo te vieren! Heerlijk om zo een beetje met jullie mee te reizen... Ik droom hier verder bij de kerstboom. Geniet er nog van!! Groetjes Monique

• 23 December 2014 - 18:56

Greja: