Dag 2 en 3 Krugerpark Zuid Afrika - Reisverslag uit Manyeleti, Zuid-Afrika van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 Krugerpark Zuid Afrika - Reisverslag uit Manyeleti, Zuid-Afrika van Astrid,William, Laura Beers - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 Krugerpark Zuid Afrika

Door: Astrid, William en Laura

Blijf op de hoogte en volg Astrid,William, Laura

20 December 2014 | Zuid-Afrika, Manyeleti

Tweede poging had net een heel verslag gemaakt en alles plots weg!
Het is hier fantastisch en daar is geen woord van gelogen. Jee wat een geweldig land wat we tot nu toe allemaal hebben gezien. Gistermorgen om 08.00 uur vertrokken uit Johannesburg, TomTom aan reisboek op schoot en daar gingen we. William had geen probleem met het links rijden, hij was alleen af en toe de versnellingspook kwijt. We reden direct al een schitterend gebied binnen erg heuvelachtig met leuke dorpjes en veel stroomversnellingen, waar je goed kunt vliegvissen. Dat is dus voor een volgende keer. Om 15.00 uur kwamen we aan bij de gate van het Krugerpark, entree betaald en dan rij je direct het park binnen. Ff bedenk je dan wat je allemaal kunt tegenkomen, maar wij hebben niets gezien. Bij het Honeyguide tented camp aangekomen werden we direct opgewacht door een aantal medewerkers. Lekker wat gedronken een lunch gehad en daarna direct met onze ranger op pad voor een middag/avond safari. Wij logeren in een tent, en daar zit alles op en aan, inclusief allerlei beestjes. 's Avonds word je ook naar je tent toegebracht want je zit midden in de bush, dus je weet nooit wie er naar je zit te kijken. Al die geluiden, het is geweldig.
Tijdens de safari kwamen we al heel wat dieren tegen: gnoes, buffels, olifanten, jakhals en nog veel meer. Maar als klap op de vuurpijl een luipaard. Geweldig. Tijdens de rit zijn we nog even uitgestapt en werden er allerlei drankjes en nootjes aangeboden. Zo geweldig, en we zitten ook maar met z'n drie'tjes in de jeep. Onze ranger begeleidt ons alle dagen, eet gezellig mee, en brengt ons 's avonds weer naar de tent.
Vanmorgen werden we om 05.00 uur wakker gemaakt door trommels, ja het is vakantie dus een mooie tijd om op te staan. Kopje koffie en thee werden er naar de tent gebracht en om 05.30 uur gingen we op ochtendsafari. En weer kwamen we heel veel dieren tegen. Het is wel lachen dat we elke keer zeggen dat we een hert/ree zien, dan kijkt de ranger naar ons met een blik ;( die hebben er echt geen verstand van en hij blijft ons maar verbeteren. Vanmorgen dacht ik echt een antilope te herkennen was het weer iets anders. Ook zagen we een heel bijzondere olifant met nog zijn slachttanden, een aantal zebra's. En weer werd er midden in de bush gestopt voor koffie, chocolademeld en koek. Daarna om 09.00 gingen we ontbijten op het kamp. En daarna heerlijk uitrusten bij de tent. Straks gaan we lunchen en weer op pad met onze ranger.